torsdag 30 juni 2011

Pjhu....

äntligen klar!! Har fixat å donat, lagt barnen och nu äntligen satt mig en stund för lite återhämtning.

Men jag undrar så??.....varför det nästan alltid faller på kvinnans lott att göra de tråkigaste göromålen??

Skulle hjälpa lilleman att få fram en grej som kissemissarna puttat in under frysen och drog fram hela tingesten...men alltså... yäck, kräk å bläää... smutsigt å dammigt så in i bänken där bak. Har typ inte städat där bakom sen vi köpte huset och det är typ 3 år sen *skäms*. När jag ändå dragit fram frysen, drog jag fram kylen och fejade fort som attans bort skiten där med...fortsatte av någon anledning in i grovköket och drog fram torkskåpet och röjde där bak också.

Har jag väl fått fart så är det svårt att stoppa mig, och gubben sitter å myser i soffan, därav min undran. Varför gör inte män sånt, eller tänker att det någon gång behöver göras. Eller de kanske de gör, fast bara inte min??

Je je....... är glad för en sak idag i alla fall. Är väl glad och tacksam för flera saker egentligen men just detta är lite extra för mig just idag.

Har tidigare lånat en i mitt tycke väldigt bra bok på biblioteket. Jag har insett att det är otroligt smidigt, för att inte tala om ekonomiskt sätt. Tycker jag sedan att boken är bra så kan jag tänka mig att köpa en till mig själv i bokhandeln. Brukar dock inte vara så förtjust i pocket utan vill ha en riktig bok inbunden eller häftad, då jag tycker det känns rejälare på nåt sätt.

Men nu råkade de vara så att just denna braiga bok inte har gått att få tag på någonstans...har googlat, vart inne på varje bokhandel/internethandel ...med 0 resultat. Men jag har vart så fokuserad på att jag skall  ha denna bok, och den kommer till mig på ett eller annat sätt....och vet ni vad -det det gjorde den!! :)

Hittade efter mycket letande någonting som hette bokbörsen där privatpersoner säljer bättre begagnade böcker och en utav dem hade ett exemplar av boken jag letat så efter ...och den var oanvänd!! Här skall det bläddras!

Gillar hennes sätt att skriva. Enkelt och bra! Rekommenderas!

Zlatan och Messi växer, så det knakar, men de verkar inte riktigt ha förstått det, blomkruka efter blomkruka faller till golvet, till mattes stora sorg...mina fina krukor :(. Har flyttat undan växter och räddat det som räddas kan genom deras framfart och i går morse kl 05.00 fick jag ta ner sovrumsgardinerna, då katterna hängde å slängde uti varsin gardin och hade jätteskoj, men visade ingen hänsyn till att jag låg och sov. Busfrön! :)  Blomman som är på bilden har jag lyckats rädda, men krukan ligger numera i soptunnan.

Men hallå.... vad ska vi klättra i nu då??


Nu börjar ögonlocken att klippa, så det är dags att krypa till kojs...sista arbetsdagen imorgon. Jobbar bara halvdag imorgon, skall gå på konsert. Hoppas det blir lyckat och att mina två semesterveckor blir fyllda med mycket glädje och sol!

Ha det gott!

Kram Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar