lördag 5 november 2011

Livet!

Livet går sin gilla gång. Jag tar en dag i daget. Känslorna går upp och ner som värsta berg och dalbanan. Jag gillar det inte, för jag blir lätt åksjuk, känner dock att jag har gott stöd från fler håll, och det värmer 

Mannen är nu villig att gå till familjerådgivning/parterapi....
okej.....Jag lade fram numret och han skulle ringa... Igår morse hade de telefontid 9-10. Tio minuter över nio ringer han min mobil och säger jag har försökt att ringa, men det är bara upp taget, kan du tänka dig att ringa?  BIG NO NO!!! det är just sånt här jag är trött på!

I vilket fall som helst så fick han tag på dem och det är tydligen papperstjafs å grejjer som skall fixas med innan man får tid. Jag har sagt att visst, jag kan följa med, men jag har även sagt att jag knappast får tillbaka mina känslor för det. Men faktum är att jag kan tänka mig att gå för att få en fungerande dialog framöver, i allt det som väntar.

Har varit ledig torsdag och fredag och det har varit UNDERBART!! Iofs vaknat mitt i natten av mardrömmar och dessutom grymt tidigt. Men bara känslan av att inte behöva hoppa in i bilen och dra till jobb är en skön känsla.

I torsdags åkte jag och barnen till Slottskogen och PLIKTA...de har ju gjort om lekplatsen, himla bra vart det!. Men ojojoj så mycket barn det va, men det är klart det är ju höslov och faktiskt jätteskönt väder. Vi spelade pingis, körde lite basket och barnen flamsade runt...paus för medhavd fika...en bra dag helt enkelt.



Igår gjorde jag inte mest, vaknade vid 5-snåret, tog en kopp kaffe och valde att hoppa ner i bingen igen och kolla på en "dream away film", spelade fia med knuff, lilleman och jag bakade en kladdkaka..mums! och sen tvättade jag bilen för att sysselsätta mig med något mera. Huset och dess städning sket pedanta jag fullständigt i fastän det hade behövts...

Sen har jag även läst klart "en konstig bok"...vilken bok det var??

Jo denna var det:  Karin isberg - Nakendiscot. Klart läsvärd och det var precis som att författarinnan satte ord på min känslor. Rekommenderas! Kanske också skall börja googla på tantra+kurs hihihi...

Idag lördag, ännu en bara vara dag....Sebastian skall träna lite fotboll mitt på dan, och jag skall inte göra mer än att köpa lördagsgodis...softa, chilla...

Kärlek till er alla!
/Carola

2 kommentarer:

  1. Låter som en tuff period i ditt liv just nu. Men man blir starkare när man klarat av det vet man ju innerst inne. Låter som en bra "medicin" med lugn och skön lördag :) Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Kan ju som du säger vara bra ändå. Förhoppningsvis får ni ut något som gynnar er båda. Oavsett om det är för er gemensamt eller enskilt.
    Aldrig fel, tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera