lördag 18 februari 2012

Förbaskat gött!!

Sitter såhär i arla morgonstund..och dricker mitt kaffe....det är alldeles tyst  i huset, förutom lite snarkningar från soffan. Njutning!

Lilleman (eller ja han kanske inte vill kallas för det längre nu när han fyllt 9 år), somnade så gott där igår... jag ville inte väcka honom, så han fick ligga kvar. Äldsta kröp ner hos mig i sängen. Ja nu kanske en del rynkar på näsan och tänker:

- Är han inte lite för stor för att ligga i mammas säng??". 

Nääää det tycker absolut inte jag!  Det är mysigt! Kanske de tycker att de ger en extra liten trygghet i allt det nya som sker, så då får det vara så tänker jag. Närhet är gott!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet så var det fredagsmys som gällde...vi spelade finns i sjön, åt popcorn och bakade kladdkaka....det var nog fasiken den godaste kladdkakan jag bakat nånsin!! Jag hade fått en ask med jordgubbar från en kollega, vispade ihop lite vaniljsvisp, sen va det bara till att möla! Hela kakan tog slut i ett nafs...(fast vi bara va 3 :))

Igår gjorde jag även nåt jag inte gjort på länge... tog mig en rejäl sauna..  Kastade vatten som en galning därinne... gjorde inpackning, lyssna på musik, och drack en öl...  Gott va det och svettigt :)

Man kan nog säga att denna helgen går i njutningens tecken....  för idag blir det lite "gofika" för släkten då Lukas fyllt år....sen  efter det så bär det av på dejt för lilla mig...... MYSIGT!.... Och imorgon eftermiddag är jag och barnen bjudna på kalasmiddag.. ...Ja ni fattar att jag njuter va?! ;)

Ha nu en mysig helg allahopa...och gör som jag...NJUT!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar