onsdag 3 juli 2013

Drömmer mig bort.....

Ho ho...är det någon här??

Min blogg har ju varit tyst ett bra tag, och de få följare jag eventuellt har, kanske har slutat kika?

Men i vilket fall som helst så hoppas att allt är bra med er. Själv mår jag rätt okej  mellan mina toppar och dalar :/

Mycket jobb, jobb, jobb är det. Så det känns som att jag har lagt det mesta av mitt privata liv åt sidan. Känns faktiskt sådär om jag skall vara helt ärlig. Jag har absolut ingenting emot att jobba och är GLAD och TACKSAM för att jag har ett jobb.....MEN.....

Fick ett smärre litet bryt för nån vecka sedan, då jag kände att shit! jag hänger inte med! det bara surrar i skallen på mig! Hur mycket pallar jag?! Pratade med chefen om situationen(typ om att jag jobbar för två) och jag tror att hon förstod, eller ja iaf lite. Och jag, jag försöker att dra i handbromsen så gott jag kan..att inte ta åt mig eller ta på mig för mycket.

Har dessvärre så in i bänken svårt att säga NEJ! Jungfrun i mig vill alltid prestera, ha kontroll, ordning & reda, men ställer kanske lite väl höga krav på mig själv!?

Såja Carola....andas...slappna av i axlarna (de ska faktiskt inte sitta fastklistrade vid öronen)

Räknar till tio....drömmer mig bort...


Sitter och kikar på resa till fjällen....svisch...svosch....*ser bilden av mig själv glida ner för backen* .... har ett sjukt sug efter att åka skidor!

Ja! jag vet! Ni tycker säkert jag är heltokig och tänker "men det är ju sommar,  så varför tänka på vintern redan nu (sorry alla!  jag tror inte sommaren kommer komma i år heller...och än så länge lyser den med sin frånvaro...iaf om ni frågar mig)

Efter regn kommer sol, efter onsdag kommer torsdag. Dags att avrunda, göra sig redo för att krypa till kojs, så säger härmed go'natt på er, vi hörs snart igen!

KRAMAR!
/Carola

1 kommentar: