måndag 11 april 2011

Måste ju testa....

....bara för att jag kan.

Sitter här på kvällskvisten och försöker klura lite på min nya bloggsida. Tycker ni att den ser annorlunda ut emellanåt beror det bara på testing, testing från min sida. Övning ger förhoppningsvis färdighet!

Hemkommen efter jobbet mixade jag till en grönsakssoppa, fyllde på med stelline, parmesan och svartpeppar...blev över förväntan god och jag tvingade även maken och lillgrabben att smaka, med svarsresultatet "inte så pjåkigt".

Med äldsta sonen hade jag en dust  om läxornas vara eller icke vara....phu!!! Undrar vem han ärvt sin tjurighet ifrån....inte kan det väl vara från mig?!

Måste berätta en rolig grej som hände i fredags.... när jag och kollegan åkte hem så började tutan på gamla Bettan att tuta konstant...vi såg ut som stora frågetecken båda två. Men min kollega är klok som en bok, och sa snabbt - vart har du säkringarna??  Vi slet ut askkoppen och ut med säkringen...tystnad!

Men idag när jag skulle spola vindrutan...ingen funktion!!! Panik är ju numera mitt förnamn...... men vart är Mr handyman när man behöver honom??

Själv är tydligen bäste dräng..... jag slet ut askkoppen igen, stoppade i säkringen. TUUUUUUT, ghaaa jag blir tokig på gamla bilar!!! Slet ut kabeln på tutan, i med säkringen och vips, så funkade vindrutan igen. Mr Handyman vart du än är...släng dig i väggen!! :)

Kan ju vara bra med vindrutetorkare i funktion, med tanke på att det sägs komma regn imorgon. Men som vi alla vet...efter regn kommer solsken!

Eftersom min blogg heter: Omjagfickvalfrihet, betyder det ju att jag kan drömma och önska om precis vad jag vill. Hmmmm...då önskar jag mig en  JEEP...typ en sådan här. Har jag riktig tur så kanske det står en sån på uppfarten när jag vaknar imorgon.......
 


Tänk positivt, snälla tankar gör dig vacker!

//Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar