torsdag 21 april 2011

Sitter och njuter i min ensamhet, barnen sover och gubben slötittar på tv innan läggdags, jobb för honom imorgon. Inte det minsta avundsjuk... på riktigt alltså!! Skall njuta som bara den av min ledighet.

Fick sluta jobbet tidigt idag, jippie!! Så jag och mami åkte in till Kungälv för lite shopping vilket händer alltför sällan. Eller ja vi shoppade ju inget direkt, då det ju vart helt otroligt väder ute och varmt var det idag, så kroppen måste ha svullnat minst två storlekar så ingenting passade. Eller vid närmare eftertanke så måste det vara fel på de nya EU storlekarna. Ja så måste det ju va såklart!!  Fick dock några goa skratt i omklädningsrummet på Lindex:)

Tacos stod på menyn idag, trots att det inte är fredag. Mumsigt i vilket fall som helst. Barnen förväntade sig efterrätt, för det har jag tydligen infört när jag började göra veckomeny, men tydligen börjar minnet mitt svikta...hujedamej! ....tur att det fanns lite glass i frysen. Alla nöjda och glada!

Jag har försökt både ringa och maila på en annons på blocket om en liten kattunge till familjen. Så snälla håll era tummar för oss. De kattungar vi var och tittade på i söndags var dessvärre honor alla tre, och vi är ute efter en hankatt. Obalans i könsfördelningen hemma jag vet, men det gör mig inte så mycket. Vi hade ju vår älskade Tarzan i nästan tretton år R.I.P. Vi saknar honom jättemycket, men får ju honom inte tillbaka tyvärr, så en ny familjemedlem står på både min och barnens önskelista...










 Skall nu försöka komma till ro, finna mig själv, sova och vakna till en förhoppningsvis lika fin dag som det vart idag. Tack å bock för idag, vi hörs och ses snart igen!


Tänk positivt, snälla tankar gör dig vacker!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar