torsdag 19 maj 2011

Balsam för själen

Idag har det varit en fin och bra dag. Behövde inte använda regnställ eller stövlar. Härligt! Solen sken från en klarblå himmel.

Började ju dagen med härlig frukost, sen iväg till skolan. Innan skolklockan ringde in så var det baksidan skolan som gällde och fotbollsmatch, alltid bra att springa av sig innan lektion. De spelade typ tjugomanna fotboll och det var både tjejer och killar på plan. Härligt att se!!  Därefter så skulle sonen ha utelektion och idag var det  leta myrstack på schemat. Mycket lärorikt!! Hade glömt kameran i bilen och det var himla synd, hade kunnat bli fina bilder på de flitiga små myrorna. Fick lära mig att arbetarmyrorna var tydligen av det kvinnliga könet..hmmm lite orättvisa där alltså!!

Efter skolklass besök så bar det vidare, destination Bohus Björkö. Även om jag själv inte skulle vilja bo på en Ö så är det himla mysigt att kunna hälsa på och det känns alltid så rofyllt därute. Jag och syster avnjöt en god kopp kaffe, innan promenaden.

Promenaden var fridfull ända tills min syster sa: Stå still!  Du har en orm framför fötterna.  Hjääälp!! hjärtat flög upp i halsgropen.... jag hatar ormar och såg en anakonda för mitt inre synfält...men det var som tur väl var en orm av mindre sort.

Min dag i bilder:

Destination Bohus Björkö

Hela havet stormar

Min systers fina hund

Vackert natur

Anakondan :)

Afternoon grillad korv med bröd, mumsigt!
Tack till systra mi för en härlig dag och tack underbara du, för att jag fick knycka lite syrener!

Mycket frisk luft och lång promenad tar på krafterna, så nu kallar sängen på mig. Natti natti!

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar