torsdag 5 maj 2011

Tick tack....

tick tack...tiden bara flyger iväg. Så mycket man vill hinna med att göra.

Fick ett samtal av Sebastians klasskompis mamma, hon ringde och hörde hur det hade gått med bytet av dag för att stå i kiosken och kränga bullar då det ju krockade med Lukas vårcup...hmmm inget vidare vart ju mitt svar. Hon svarade: Men vet du vad - släpp det, vi tar det så kan ni vara med Lukas på vårcupen. Sånt gör mig jätteglad!!

Det som mera gör mig glad är mina små sötnosar som kommer springande till dörren när jag kliver in. Sötnosarna heter Messi och Zlatan men även barnen brukar komma fram och ge sin mor en kram...det är kärlek när den är som bäst!

Ibland när verkligheten känns obekväm och inte allt för enkel, som mitt liv är just nu,  så är det himla härligt att få drömma. Så i mina drömmar så ligger jag på en strand i Grekland, ligger under mitt parasoll och läser en bra bok, barnen leker vid vattnet och bara har det mysigt. Tänk er........ vitkalkade hus, prunkande gröna växter och klarblått vatten!!  Jag har ganska många drömmar, men det skriver jag mer om en annan dag...just nu är jag ju i Grekland på semester ;)


På tal om böcker så har jag blivit väldigt fascinerad av en sak: Har precis läst böcker som tex "Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer, och "självkänsla" med Mia Törnblom, det som känns så skumt är att det är liksom deras röst jag hör när jag läser. Mysko men behaglig känsla på nåt sätt!  Jag tycker faktiskt själv att det är ett toppbetyg till två otroligt duktiga personer,  att de berör mig som läsare. Och det som tilltalar mig är nog att de delar med sig så öppenhjärtigt om sig själva, inget hymmel där inte...är nog lite avundsjuk på dem för deras rättframma sätt att vara.Var ju på ett föredrag med Mia i Stockholm i november förra året och hon var kanon. Ja hela resan var kanon!! Skulle även vilja gå och se Mia's föreställning då jag hört att den skall vara jättebra.

Mötte turligt nog inte på några vårdslösa trafikanter idag, de kanske har vart inne å smygläst på min blogg och sansat sig..hahaha... man kan ju önska det i alla fall :)

Just nu har jag två helgalna katter som ränner runt i soffan....kanske blir till att stänga sovrumsdörren i natt...igår hörde jag gubben svära till några gånger...då katterna tydligen klättra i gardinen *fniss

Avslutar med att säga som Grynet: Ta ingen skit!! så det rådet skall jag lyda och så skall jag försöka lyda alla andra goda råd jag fått också, Tack ni som finns där för mig...ni vet vilka ni är  ♥♥
Nu blir det natten för lilla mig så jag orkar med morgondagen.

Sweet dreams!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar