fredag 6 maj 2011

Öm i fötterna och trött i ögat

På jobbet idag så var jag borta i hotellet och städade....... i högklackat!!...hahaha sicken syn på en städtant :)

Det var inte meningen att jag skulle göra det, det bara blev så. Efter jobb så var det snabbt in på Maxi för att handla, för jag är tydligen handlingstant också och numera kan jag titulerar mig som bulltant.

När jag kom hem slängde jag snabbt i hop middag och satte degen till de nyttiga fikabullarna jag ska ha med till vårcupen imorgon. Men åhhh vad jag vill ha en gammal hederlig bakmaskin, som knådar degen sådär perfekt och man själv slipper få så förbaskat ont i armarna..
Vill ha!!!










Ungefär en sån här har stått på min önskelista under rätt så lång tid och en vacker dag skall jag ha en, så det så!! ...eller förresten, dagen kan ju vara mulen också, för då kan jag med gott samvete stå inne å baka:)

Middagen slank ner fort......fortsatte baka, vispade ihop lite smet till kärleksmums också. Hmmm är ju ingen höjdarbagare direkt men det blev  helt  okej resultat till slut..hade dock några missöden på vägen som jag inte tänker berätta här.... Men jag hade tur, för jag  fick en lite hjälpreda i köket och han var väldigt duktig, så han fick belöning, den som i stort sett alla barn gillar...slicka skål & slickepott!!

♥Mammas lilla hjälpreda♥

♥ Bakade med kärlek ♥























Har precis satt mig ner efter att ha stått å gått i flera timmar, fötterna värker och jag är skittrött, måste sova nu.
Synd att tiden inte räckte till för att pyssla ihop några pompoms....ska ju vara hejjaklack imorgon!!

Take Care!

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar