söndag 26 juni 2011

Skön helg!

Har överlevt midsommaren, kanske beror det på att jag skippade sillen med tillhörande snaps, eller så kanske det beror på att jag är så förnuftig nu för tiden :) Eller nja, äter ju inte sill och är inte förtjust i snaps, det är ju förnuftigt enligt mig själv då!

Spelar inte så stor roll, helgen har varit väldigt bra, faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle bli. Vi fick besök av svärmor och svägerska m barn på eftermiddagen då det grillades och åts gott, och innan dess så vart vi ner till sjön för lite dans kring stången och fiskedamm mm.....kul att se att det är sån bra uppslutning. Min söta syster kom förbi en sväng också, det va trevligt!

Efter att våra gäster gått så vart vi bortbjudna till grannarna, vi vuxna satt och pratade och barnen sprang runt som små yra grodor..... vilket resulterade att de somnade gott.

Midsommardagen bestod i att gå en traditionsenlig poängpromenad i området...hahaha....kan ju avslöja att jag hade inte många rätt, men frisk luft fick jag :) Senare på kvällningen gick vi över till ett annat grannpar och satt å småtjattrade lite innan det var läggdags.


Så idag har vart lite av en slappardag...v har iofs vart iväg och inhandlat en ny grill och lite solvärmare till poolen,  som jag hoppas skall komma upp nu i veckan. Kan ju passa på att fylla den nu när det lovats sol i veckan..

Vår nya grill ser ut så här!


En jobbvecka kvar sen är det semester i två veckor...längtar!
Nu skall jag gå å slänga mig på sofflocket och bläddra i en bra bok och bara njuta av kvällen.

Take care!

//Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar