fredag 16 september 2011

Arg...ledsen...och glad!

Ja det stormar inte bara ute, även mitt inre är något i otakt.

Satt igår på min "lunchrast" och bläddrade i Metro. Har nästan slutat kolla på nyheter och läsa dagstidningar då det bara gör mig ledsen och uppgiven med all skit som sker runt om i världen. Jo visst det står säkert bra nyheter också, men som sagt de negativa tar över för mycket så därför har jag nästan slutat läsa/lyssna.

Tittade på en artikel om de stackars söta björnungarna, men kunde inte läsa klart artikeln. Det räckte med att se bilden så hade jag lust att gå ut å kräkas....tycker tamejfan att man skulle ta och sätta de som gör sådant i en likadan bur så att de ej kan röra sig. USCH!

Lade ifrån mig tidningen och bläddrade i tidningen Amelia istället, kändes som den var lite riktad till mig denna gången :) Bland annat handlade det om: Allt om skor...(älskar skor!)....ny frisyr (funderar på att klippa mig kort) ..skilsmässa (funderar otroligt mycket på mitt liv just nu)..... en artikel med min favoritsångerska Carola (hon är bara så bäst och vacker) ...och sedan en helt underbar krönika av Ann Söderlund och Karin Adelsköld som faktiskt fick mig att le. Har inte hunnit läsa klart tidningen än, kanske får köpa mig en egen....hihihi.

Ej betald reklam! Men en himla bra tidning!

Idag är det fredag...härlig känsla....Off to work...hoppas på fart & fläkt så timmarna flyger iväg så man får komma hem och fredagsmysa med barnen lite granna.... Önskar er alla en underbar helg!

/Carola

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en jättefin helg Carola!

    Visst är det underbart att "dyka ner" i en Ameliatidning ibland och bara få läsa om trevliga och roliga saker som ger en sköna känslor :-)
    Puss och Kram ifrån din vän i landet bredvid!

    SvaraRadera
  2. Tack min söta vän! Synd att du är så långt borta, hade du vart här hade du fått en bamsekram.

    Ja, jag gottar mig i alla bra böcker och feel good tidningar och flyr undan tänket emellanåt.

    Ha en underbar helg du å maken din ♥ Kram!

    SvaraRadera