söndag 18 september 2011

Mina öron har nog trillat av

eller åtminstone har de fått skavsår efter allt tjat från sonen. Han har tjatat om en ny mobiltelefon ett tag nu men jag har lyckats stå emot, men nu orkade jag inte längre :) Han har sparat egna pengar, så idag var det dags!!

Det blev ingen värsting mobil, han hade inte så mycket pengar och dessutom är han "bara" 10 år. Jag förstår inte riktigt varför man skall ha en så tidigt, men, men...det är väl det där med grupptrycket.
 Det blev en samsung galaxy 5 inköpt på ica maxi för 799 kr. För han var ju bara tvungen att köpa en med touch skärm. Fråga mig inte varför?? men han var väldigt bestämd på den punkten.

Sonens nya mobil

Efter lite svordomar hit å dit för att installera och komma igång, så fick han laddat hem ett spel...hans reaktion...åhhhh det pirrar i magen!! Så han är med andra ord jättenöjd över sin nya telefon. Sötnöt!

Dagen har även innefattat fotbollsmatch som tyvärr slutade med förlust. Naturligtvis så var ju hösten tvungen att visa sig från sin sämsta sida...himlen öppnade sig precis när matchen skulle starta...typiskt! Jag skall iofs inte klaga, jag stod ju under ett paraply, medan Lukas fick försöka ha kontroll på bollen därute på leråkern. Han såg för övrigt rätt komisk ut, vi var hos frisören igår och han hade svart färg i sin tuppkam. I och med allt regnande så rann färgen rätt ner i ögonen på honom,    hela ansiktet vart svart på honom, hade ju tyvärr ingen kamera med så bildbevis uteblir.

Men bjuder här på en bild på en till synes glad Sebastian och en ren Lukas, som just nu ligger i mammas säng och myser lite innan läggdags.


Det ser himla mysigt ut, så jag skall nog se till att få ungarna in till deras egna sängar, så jag kan gosa ner mig själv, imorgon är ju en ny dag med nya möjligheter.

Take care, hörs snart igen!
/Carola

1 kommentar:

  1. Tack för besöket inne på min blogg idag :)Det där med mobiler känner jag igen. Det funkar inte med nån gammal avlagd inte...touch ska det vara. Det bästa är att man kan nå sina små när de är hos kompisar.
    Kommer in här och tittar mer en annan dag:)

    SvaraRadera