söndag 11 september 2011

Tack du sköna söndag

....har haft en riktig slappardag, och det är väl så det skall vara...söndag = vilodag!?

Grannpojken sov iofs över från igår och han är en riktig morgonpigg kille. Kl 06.15 hör jag honom viska....Sebastian.... som sov så gott....så ingen reaktion där :)

Katterna pockade på min uppmärksamhet de med,  så jag gick upp för att ge dem lite mat, passade på att säga till pojken att jag har satt på tv:n i vardagsrummet så ta du med dig täcket ut, å lägg dig å mys...men då vart det alldeles tyst....han kanske kände sig dum. För övrigt så pratar han i sömnen också märkte jag kl 02.00 inatt då han säger "men sluta då". Trodde naturligtvis att katterna hittat in till dem å busade runt, och sprang upp för att kolla *gäsp* Men han sade vid frukosten i morse att jag brukar prata i sömnen....hahaha...

Efter morgonbestyr så blev det ett besök till sjukhuset med mannen som måste hålla koll på ögat så att det inte kollapsar..han har haft lite ont, så bättre att kolla en gång för mycket.

Lovat grabbarna att åka till Hobbex, för att kika på pilbågstillbehör, men fanns inga. men det blev ett litet spontant besök inne på gyllene bågen...dvs....MC Donalds...barnen jublade. Sen hemfärd, då Lukas var uppsatt för match på eftermiddagen...men de ringde och meddelade att den blev inställd pga av för blöt fotbollsplan....blev både glad å ledsen.

Fördelen med att det blev inställt var att jag blev färdig med min framtidskarta..eller ja färdig är väl egentligen fel ord....men den har legat lite åt sidan ett bra tag och mognat fram, men nu finns den så att jag kan plocka fram den och fortsätta blicka framåt och påminna mig själv när helst jag vill.

Igår var ju min syster på besök...mysigt! Jag fixade lite lunch och efterrätt till oss...kände mig riktigt huslig där ett tag, men valde att göra det väldigt enkelt för mig. Ost & skinkpaj (fuskade lite och hade färdiga pajskal) med tillhörande god sallad, och en underbart god yoghurtglass med smak av jordgubbar....hade ingen aning om att det var så enkelt. Men det är väl ofta så att det enkla är också det goda :) Den kommer jag garanterat göra fler gånger.

Mumsig yoghurtglass


Nu är det strax dags att krypa till kojs, för att grabba tag i en ny arbetsvecka...så ha det bäst alla underbara!

Sov sött!/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar