lördag 1 oktober 2011

Så var det gjort!

Har nu beställt en läkartid för att förhoppningsvis få en remiss till en samtalsterapeut/psykolog.

Nu är det ju iofs lite väntetid, men jag måste ta mig den tiden. Annars är risken överhängande stor att jag en dag vaknar och inte orkar gå upp ur sängen. 

Jag har alltid varit en tjej med djävlar anamma, ..men nu orkar jag inte mera..orkar inte vara stark...orkar inte vara den drivande.....vill bara vara jag igen...jag har gått vilse och måste hitta hem.

Självinsikt är nyckeln till förändring, nu skall jag ge mig själv omsorg!

Idag är det ju lördag och min syster kommer hit, vi skall gå på långpromenad...skall bli så skönt OCH välbehövligt!

Önskar alla vänner & bloggläsare en fin höstdag! Kram!
/Carola

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där.. Är man den "starke" och den drivande är det viktigt att ha ventiler och någon som stöttar å kramar! Jag vet av erfarenhet ;)
    Någon sa till mig, änglar faller. De orden gjorde mer än jag förstod då hon sa dem. Man måste få falla och det är okej. Sen borstar man av sig och kommer tillbaka. Tar visserligen olika tid för var å en.. Men väl på väg tillbaka är det viktigt att välja energierna man omger sig med. De gör mer än man anar :)

    Nu fick jag det säkert att låta superenkelt.. Men hoppas du förstår vad jag menar. Det är inte enkelt å det tar tid, vilket vi måste tillåta.
    Svammel, svammel..
    StyrkeKram!

    SvaraRadera
  2. Tack du fina Miss C. Den kramen tar jag tacksamt emot:) Har också tur att det finns folk runt i kring mig med kärlek och omtanke.

    Ofta är det ju så att det är lättare sagt än gjort, men jag förstår så väl vad du menar. Jag skall för en gång skull inte stressa, då jag vet att det kommer att ta tid. Men jag skall ta mig den tiden och hitta mina verktyg för att det skall bli bra. Önskar dig en härlig måndagskväll och tack för att du skrev så fint. Kram!

    SvaraRadera