lördag 1 december 2012

Helgmys

Igår kom barnen hem efter en vecka med pappa. Jag är så glad att vi bytte till bytesdag på fredagar istället för söndag. Mycket härligare att starta med mys istället för att behöva stressa för att man skall upp till skola.

Så igår var det mys....tjat...lite mera mys..tjat etc etc... och ja så är det väl mest hela veckan lång. Två pojkar med 1½ år i ålderskillnad...kan vara påfrestande för lilla mamma ibland. Missförstå mig rätt..älskar dessa två prinskorvar mer än nåt annat, men  när veckan lider mot slut så tänker jag att det skall bli ganska så skönt att vara lite barnfri, men oj man saknar dem direkt ändå.

Jag är så glad och tacksam att just jag fått privilegium att få vara deras mamma!!

Idag vart det upp å hoppa ganska så tidigt, skulle ut till syster på Björkö...dagen började sådär med lite tjiv å tjafs...blev bättre...men helt plötsligt hade vi en tjurig storebror att tampas med. Tror att det var lite mat i magen som behövdes, för när vi ätit oss mätta på pizza så vart han glad igen. TACK älskade syster för att du bjöd oss på mysigt restaurangbesök.

Efter en härlig promenad, kaffepaus, lite lampmontering så var det dags att bege sig hemåt och nu sitter vi här å myser igen till skenet av fina stakar i fönstren. Men det höll på att gå åt pipan, då jag kom ut i förrådet och nyckeln inte gick att få i... låset hade frusit fast!! Men tack vare Mr Bic så ordnade det sig så nu är det fröjd uti vår stuga :)

Kom i morse att tänka på min fina kamera som jag köpte förra året. Det är stor skam att den inte används, så idag fick den komma ut ur garderoben. Och barnen hade rätt skoj och plåtade hej vilt under dagen. Tyvärr är  de är inte så pigga på att vara med i mammas blogg..och mamma kan inte vara med hon heller i sin egna blogg, för hon har en tendens att skela så förbaskat mycket på bild. Fast  några fina foton fick killarna tagit i alla fall....





Snipp snapp snut, så var denna lördagen slut. Ny dag imorgon med nya möjligheter.
Önskar alla en fortsatt trevlig helg!

KRAM
Carola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar