torsdag 29 november 2012

Själva arbetssökandet är ju också en form av arbete...

Fast tyvärr obetalt, så det gäller att gnugga geniknölarna.....

Bara för att jag är arbetslös tänker jag definitivt inte bli någon soffpotatis. Det är helt enkelt inte min grej!  Men för den som inte vet, så kan jag meddela att dagarna blir  ofantligt långa och sega.

Jag vill också ha ett arbete att gå till, vara social och ge service..ja allt det där som jag gillar. Kan ni förstå det kära arbetsgivare :) Jag är arbetsvillig och sprider glädje...så är ni i behov av personal - HÄR ÄR JAG!

Tills det rätta jobbet dyker upp så försöker jag sysselsätta mig så gott det går....

Tar mig ut på en promenad  i stort sett varje dag och slås alltid utav tanken på hur underbart det är att vara ute i friska luften. Igår när jag tog promenaden så kändes det som att jag kunde gå flera tusen mil, så härligt var det....men magen började kurra, så det var bara till att styra hemmåt.

Händer ganska ofta att jag går in en sväng på biblioteket också. Även om jag har en dator hemma så sitter jag där en stund och söker jobb, plitar på mitt CV, bloggar osv....  
Jag har alltid tyckt om bibliotek, det är så rofyllt på något sätt. Sen tänker jag såklart ekonomiskt också..här finns ju en massa bra böcker att låna och så kan man t ex läsa Amelia ...alldeles gratis! Jag gillar att det är lite liv och rörelse (om än i tystare form än vanligt). Sen är det ju alltid ett plus att man träffar på en hel del trevliga personer. Vem vet, mitt nästa jobb kanske är som bibliotikarie =)


Hepp! Nu blir det till att ta en sväng in på Ica Maxi och få lite inspiration och handla go middagsmat för ikväll. Får nog bli en budgetmiddag  med extra knorr!

Extra knorren är:  Gott sällskap, en massa levande ljus och att dricka citronvatten ur vinglas... lyxigt!

Önskar er allt gott tills vi hörs igen!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar