torsdag 10 januari 2013

Vill ha mer!!!!

Nästan så man kan tro att jag blivit beroende, och det har jag väl......av morotssoppa!!

Har precis ätit upp resterna från gårdagens middag och jag vill ha mer. Jag gillar sött, denna soppan var söt och  förbaskat god!

Tog ett smakprov på min ICA butik för över ett år sen, och tyckte den var god då och tog receptet, men det har bara inte blivit av att jag gjort den, vilket jag ju ångrar nu. Mina barn skulle absolut inte våga smaka, den kan ju vara farlig! Passar därför oftast på att laga nya rätter när jag är barnledig. Men undrar så.... vad är det med barn å mat egentligen. Varför är det nästan alltid ett sånt himla tjafs? Jag orkar inte tjafsa med mina och lagar därför sånt som jag vet går hem.....rätt eller fel??

Men men...det kommer när det kommer (Hoppas det kommer snart!). Jag har själv varit jättekräsen och inte vågat prova, utan avböjt väldigt bestämt. Men hallå.. va mycket gott man missar!.....Numera försöker jag tänka - jag är inte rädd jag kan smaka, och smakar det illa spottar jag bara ut det och provar en annan gång igen :)

Hmmm... kanske ska ta mig en promenad till Willys och handla en rejäl laddning morötter, såg att de hade extrapris... 3,90/kg!!

Näää så beroende har jag inte blivit, får bli till att utforska en annan rätt idag....matlagning är rätt så skoj....så va säger ni, halv åtta hos mig??


Varning!! Beroendeframkallande :)


Kram
/Carola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar