måndag 25 februari 2013

Är det 1:a april idag??

Man skulle nästan kunna tro det i alla fall. Eller kanske är det bara så att jag hoppas att det är det för jag vill inte tro på det jag läser.

Sitter alltså vid frukosten och läser dagens Metro och sätter nästan kaffet i halsen. Den ena saken efter den andra..vart i helskotta är världen på väg undrar jag??!!

- Toppuniversitet erbjuder sina studenter kokain i experiment!
Forskare vid universitetet King's college i London vill undersöka hur DEN STARKT BEROENDEFRAMKALLANDE drogen påverkar olika delar av människokroppen. Ehh?! intressant och väcker en tanke hos mig...finns det inte ganska många ute på gatorna redan som kan ställa upp i den studien ?? Läser vidare....Egentligen finns det inget hinder för ett liknande experiment i Sverige. Say what??!!??  Det hoppas jag verkligen INTE!

- Idag  domen mot 9-åriga Annas kidnappare
Åklagaren yrkar på 7 års fängelse. Men den åtalades försvarsadvokat menar i sin tur att brottet är så alldagligt...hör och häpna ALLDAGLIGT! så han bör få skyddstillsyn i 1½ år  och 3 månader i fängelse pga sin psykiska störning. Och eftersom han nu suttit häktad i tre månader redan så skulle fängelsetiden i såfall redan ses som avklarad.

Alltså på riktigt..jag tror man borde överväga att sätta försvarsadvokaten i fängelse tillsammans med förövaren, för han verkar ju också lida av psykisk störning. OBS! detta är min personliga åsikt. Men alltså tycker väldigt synd om tösen (och alla andra som far illa) som kommer ha livslångt men efter denna händelsen.

Vet inte om jag vågar fortsätta läsa metro....blir rädd på riktigt!

Må så gott och ta hand om er! KRAM!
/Carola






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar