torsdag 7 mars 2013

Ett rikare liv!

Ja det kommer det absolut att bli, för nu är mitt anställningskontrakt underskrivet å klart! Kommer väl inte bli stormrik, men att få riktig LÖN (även om det dröjer ett litet tag) känns UNDERBART!

Men rubriken skrev jag även för att jag igår var på  Charlie Söderberg 's föreläsning "Få ett rikare liv". Det var intressant att höra på och man fick lite tankeställare lite här å var. Som t ex att ett hus inte är en tillgång utan det är faktiskt en skuld, och där finns det en poäng.



Jag är ju husägare och alltså inte skuldfri, men det skall det bli ändring på. Har varit i kontakt med mäklaren och bett honom att lägga in huset på hemnet igen. Och denna gången så vill jag att det ska gå smidigt, smärtfritt och vara sålt snabbt. Och ber till gud att inte exet skall sätta sig på tvären och strula.

Nu dags att ta på sig promenadskorna och ut ut ut i det vackra vädret. Har hört att det skall bli kallare igen...brrr...vill inte! Fast å andra sidan så brukar det ju bli väldigt vackra dagar då, så okej dådå :)

Hörs snart!
/Carola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar