torsdag 14 april 2011

Äntligen!!

Har jag fått mina nya glasögon, mina gamla var uttjänta märkte jag den dagen jag skulle ta dem på mig och ena glaset åkte ut,  rätt ner i klinkergolvet och gick i bitar....tur att det inte var spegelglas hahaha....

Mina nya glasögon från Max Mara, dyra men ohhh så snygga och bekväma.















Så nu äntligen, en fröjd för ögat.....ja både för att mina ögon får vila från linser lite,  men även för att jag ser så himla snygg ut i dem.  Tack synsam Kungälv för ett bra jobb!

Skulle kanske väntat  tills imorgon med att ta på dem, då jag  kände när jag tog på mig dem att swish....en lätt berusning.... tar ju ett tag för ögat att vänja sig. Men gud så underbart att kunna gå å lägga sig å läsa utan att ha tidningen en centimeter ifrån nyllet.

Har haft en kanondag idag, allt har flutit på som det ska, både på jobb å hemma. Solen har lyst på lilla mig och resten av det härliga folket, fåglarnas kvitter gör mig glad, helt underbart att ha hörseln i behåll och kunna njuta av detta. Undrar va det säger till varandra?!

Kom att tänka på en låt som vi sjöng i skolan när jag var yngre " små små fågelungar sova i sitt bo.....osv, osv.  Nån som minns den?

Till middag lagade jag råraka med stekt fläsk och fick 9½ poäng av stora grabben, och det är ett gott betyg från mina kräsna barn. Som tack för det bjöd jag på efterrätt, snäll som jag är.

Längtar till på lördag då jag blivit medbjuden av min storasyster att gå iväg på styling och fotografering. Har ni tur ( eller ska man kanske säga otur, hehehe).. kanske att ni får se lite bilder från detta, men jag lägger bara upp bilder om jag inte skelar på dem :)

Sen ser jag och hela familjen fram emot söndag, men varför.... det berättar jag ju inte nu...en liten cliffhanger ska man ju ha.......

Nä, här kan jag inte sitta mera för nu skall  jag å brillorna bekanta oss lite mer med varandra, så jag skall ställa mig vid spegeln och göra en Mia Törnblom....Du är vacker...Oh hej snygging, eller som Olof Röhlander bukar säga: YES! ja inte diskmedelt då utan mer som YES, detta var en bra dag, morgondagen kommer bli minst lika bra eller tom bättre...

Sweet dreams, and dont let the bedbugs bite!!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar