torsdag 28 april 2011

Letandet är över.....

Idag är vi trötta, men lyckliga :))

Anledningen till att vi är trötta men lyckliga är att vi fått tillökning i familjen. Hade glömt av känslan hur det var när dom va så små, så livliga,så pipiga, men ack såååå söta.

Jag gjorde en liten utflykt med barnen igår, jag sade bara "ungar hopp in i bilen vi skall på utflykt"  Oj va de undrade vart vi skulle, ska vi till Liseberg, kan man leka där, hur länge hinner vi leka??? Frågorna var många. Hmm, jo, nja, kanske....jag sade inte så många ord utan försökte avleda dem med vad vi såg på vägen, för jag ville ju inte avslöja något.

Kattungarna fanns i Alingsås, så det vart ju en liten resväg, men vi gjorde ett stopp för lite glass och dricka.
Tänk att vi fått glädjen att få dessa underbara varelser till oss. De kan vara mellan 10-12 veckor vet inte säkert, för det var ett ungdomspar som hittat dessa två underbara i dikeskanten, letat runt efter mamman men inte sett/hört något och tagit hand om dem. Så det kan vara någon som helt enkelt bara dumpat dem...usch!!
Men ingen är lyckligare än jag i denna stund. Var precis sådana katter jag ville ha, små minitarzan look a like. Jippie!!!
Den ena vet vi definitivt är en hane, den andra är fortfarande lite tveksamt, tror dock att det är en hane det också.
 
När vi väl va framme så började de ana vad vi skulle göra, men kunde inte riktigt med att visa hur glada de egentligen var, då det stod tre ungdomar på altanen. Eftersom jag fick ett infall så hade jag inte införskaffat en transportbur, men vi löste det genom att ha dem i kartong en liten bit ( lättare sagt än gjort hihihi.....) tills vi kom bort till ICA Maxi som har kvällsöppet, så rusa in och införskaffa det nödvänigaste.

Vem tror ni jag träffar inne på Ica då, jo min moster Ann som jag inte träffat på, jag vet inte hur länge. Kändes jättekonstigt att hon var där just då,  men kul så klart. Vi hann dock inte prata så länge, hade ju tankarna på annat håll och klockan var ganska så mycket.

Somnade så klart ganska sent allihopa, kattungarna har busat runt en del men även legat i min armhåla och kurrimjauat....mysigt!!























Tänk positivt, snälla tankar gör dig vacker!

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar