onsdag 4 maj 2011

Brrrr....

Vad fasiken händer?? Från +20 grader till -2??  Blir till å ta på sig vintermunderingen idag då....för jag vägrar att frysa.  Tycker jag går omkring å fryser för jämnan, och det är ju bara bluff och båg det där som sägs att man då förbränner mera kalorier. Så idag blir det ordentlig påklädning på denna kropp!!

Gårdagen var ungefär som dagarna var mest, dvs trist. Gör allt det där vanliga som man skall göra, men inte så mycket mer. Läget är spänt och jag kan inte få ur mig nåt vettigt alls, så ännu en dag där man bara är.

Kommunikationen är i botten och är skitsvår att få snurr på, vet inte om jag orkar ens. Bläää!

Funderar, funderar och funderar....måste komma till skott....funderar vidare.....och om jag kommer fram till nåt vettigt så meddelar jag er :)

Låg och läste Isabella Löwengrips bok i går kväll, och måste säga att hon är väldigt duktig och driven för att vara så ung.  Finns en del bra tankesätt att ta till sig där.

Ganska så "hattigt" inlägg ifrån mig, SORRY!  Men ibland blir det så, har inte så mycket tid och ro som jag skulle vilja ha.  På morgonen går jag ju upp lite tidigare och försöker skriva lite här om det hinns med innan barn skall väckas och förberedas för skola, på kvällen känns det inte heller som man hinner med riktigt, läxor som skall göras, fotbollsträning, matlagning osv osv... Jag försöker lägga mig i hyfsad tid för att inte vara allt för trött och grinig dagen efter.

Många önskar ju att man skulle ha fler timmar på ett dygn, men jag tycker att det räcker, skall bara få ett bättre flyt i det jag gör så blir det nog toppen!

Finns ett uttryck inom mindfulness som lyder så här:
S - tanna upp!
O- bservera!
A - cepptera!
L -et go!

SOAL - lev i nuet!

Så nu skall jag gå och öva mig lite på detta, så tills vi hörs igen önskar jag er en fin dag!

//Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar