torsdag 26 maj 2011

Lyckliga barn

Lycklig mamma = lyckliga barn brukar man ju säga. Men igår var det tvärt om.

Inväntade lillgrabben på hans fotbollsträning och naturligtvis var storebror med, varför stanna hemma när man kan vara ute i stormen och springa?? Brrr... va kallt det va att stå å vänta, ändå hade jag vinterkofta på + vindjacka....i maj månad?!

I vilket fall som helst så tjatade Sebastian fortfarande på mig om de där handskarna han ville ha. Han talade om för mig när jag talade med honom i telefon tidigare på dan att  han orkade bara inte vänta tills han fyller år...och snälla mamma du kan väl köpa en överraskning med dig hem.

Jag är snäll! När vi kom till bilen så gav jag dem varsitt paket, gissa vad som var i?
Glad och nöjd kille!


Lukas fick ett par snygga fotbollshandskar, men han gillar inte att vara med på kort så det blev bara handskarna med på bild. Men har var också jättenöjd över paketet och kan knappt bärga sig tills det blir skoldag så han kan spela boll på rasten.

Åhh mamma, mina favoritfärger säger sonen


Kan ju inte heller låta bli att berätta lite mer av mitt och Sebastians samtal i telefonen. Han har varit på utflykt med klassen till en blomsterträdgård.
S: "Mamma - vet du vad, det finns en blomma som man skall sätta i bröstfickan och så kan man få alla tjejer man vill ha!!"
M: Men oj så bra, vad heter den blomman då?
S: Vet inte med L's mamma jobbar med blommor så han skall fråga henne om hon kan ta med en till mig och en till honom.

Han börjar bli stor min grabb!!

Nu är det härliga torsdag och dags för jobb - vädret ser ut att vara lite bättre idag, det uppskattas!

Önskar er alla en underbar dag!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar