onsdag 11 maj 2011

Morgonstund har guld i mun

...och bly i röva....är ju ett ganska välkänt uttryck och passar in för mig idag.

Måste pusha mig själv lite grann då jag är trött så in i bänken och toppar det med lite huvudvärk. Inatt har det varit lite turbulent därav lite sömn och huvudvärk, Lukas hade drömmar och stapplade in till oss, gubbens väckarklocka ringde 03:45, katterna har levt rövare i sängen...pjuuu. Kaffekopp nr 2 är på gång nu :)

Igår efter jobbet var jag tvungen att handla middagsmat.
Som vanligt så är det ju alldeles tomt både i kylskåp och i hjärnkontoret, så man går ju och tänker så det knakar:
"vad fasiken ska vi ha till middag idag då?".
Då var det tur att jag besökte MAXI, för där hade de provsmakning, hmmmm... gott va det!! så den middagen fick det bli.  Dillkyckling med ris. Jag älskar smaken av dill, men tyvärr gick det inte hem hos den övriga familjen, men faktiskt......jag brydde mig inte nämnvärt, och det positiva med det var ju att jag fick lunchlåda till jobbet :)

Måste skärpa till mig och göra mina 7 magiska minuter, har inte gjort det på ett lååååååångt tag och det känns faktiskt i kroppen. Men sån är jag för det mesta, kör intensivt ett tag, sen lägga ner, intensivt, lägga ner.... SKÄRPNING CAROLA!!! Så där ja...den satte skruv :)

Nu skall jag ta och svepa det sista kaffet, fixa i ordning mig, för att sedan dra till mitt jobb. Idag skall bli en bra dag, för det har jag bestämt!!!!

Ett litet tillägg:
Fick ett mailutskick i Måndags av Olof Röhlander, lite peptalk inför veckan med överskriften:

SLARVA INTE MED DAGARNA:
Det handlar om att leva, inte bara överleva. Det handlar om att ha passion för saker, att våga göra det du drömmer om och inte låta dig stoppas av obefogad rädsla.

Om inte du redan lever din dröm, så kan du fråga dig själv: Varför inte? Vem har sagt att jag inte kan göra det eller är värd det? Om inte nu, när ska jag göra det?

Så, mitt peptalk till dig den här veckan är enkelt: Ta vara på varje dag. Gör det du vill idag och minska ned på dina måsten. Varmt lycka till med allt du har på gång, lita på dig själv och låt inget få knäcka dig, vi hörs nästa måndag igen! 

Härliga inspirerande ord tycker jag. Ser fram emot nästa veckobrev..
Och till er som läser min blogg vill jag säga tack och jag önskar er en fantastiskt dag!!!

//Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar