söndag 15 maj 2011

Sockerchock??

Fick jag en sockerchock och föll i koma igår kväll eller är det bara åldern som tar ut sin rätt??

Ja det kan ju vara lite allt möjligt. Avnjöt en härlig bastu och det brukar man ju bli sådär mosigt trött utav, sen bädda ner sig i sängen mellan Sebastian och Lukas, ja för mamma måste alltid ligga i mitten annars blir det ju orättvist!

Klockan är alltså 21.00...eurovision börjar. Kollar bidrag nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, Eric Saade. Himla bra dans, men tycker inte låten är sådär jättebra. Kul dock att han kom trea vilket jag fick läsa om på aftonbladet!!!

Jag somnade alltså framför TV.n och missade alla andra bidrag, vaknade till och kisade genom ena ögat och såg att det  var röstning, men orkade bara hasa mig upp för att trycka på offknappen, sen tuppade jag av igen.

Så mitt råd om man skall ha myskväll utan att däcka allt för tidigt: basta INTE innan, lägg dig INTE i sängen, och tryck  INTE in  kilovis med godis i munnen det snabbaste du kan. Kan ju inte bli annat än chock så man däckar!



Så nu sitter jag alltså här i ottan medans alla andra sover, blir ju ofta så när man fått sin skönhetssömn. Eller  för mig i alla fall, jag har väldigt svårt för att ligga kvar i sängen och dra mig. Kanske gjorde det i min ungdoms dar men inte nu längre.

Fast det är rätt mysigt det också. Att få rå om sig själv innan övriga vaknar., så nu skall jag hälla upp kaffe kopp no 2 och avnjuta i stillhet, medans solstrålarna letar sig in genom köksfönstret. Ser ut att bli en härlig dag!

Take care! Puss!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar