torsdag 12 maj 2011

Törnrosa har vaknat

Men inte efter 100 år utan efter 7 timmar.
Skulle dock vilja sova lite längre än till kl 05.00, men men...är väl bäst att ta tillvara på hela dagen. Natten har varit lugn och behaglig, märkte inte ens när gubben gick upp. Härligt!


Idag vill jag att det skall bli en lika fantastisk dag som gårdagen, med härliga skratt och glada gäster.
Vädret verkar hyfsat...än så länge. Verkar inte som det kom så mycket regn igår kväll/natt, så frågan är om det dragit vidare eller om skuren väntar tills jag kommer ut?? spelar ingen roll egentligen regn är rätt så härligt och behövs för växtligheten.

Skulle behöva ta mig till blomsterlandet och köpa mig en ny kruka eftersom kissemissarna välte ner den i ena köksfönstret...så det ser lite tomt ut i köksfönsterna. Får se om det hinns med i helgen. Säsongen är ju i gång och då det är fotboll för nästan hela slanten. Men klagar inte...så kul att se när killarna spelar match, riktiga kämpar!! frågan är bara om det är bra för mammas hjärta...så som jag gormar och skriker :)



Sitter och tittar på frukost tv på kanal 4, kul att se  att Jessica från Sveriges Mästerkock är med, hon var också riktigt duktig.  Men kanske inte så smart att titta på matlagningsprogram ...blir ju jättehungrig!!

Nu är det dags att se till att fånga dagen och allt det goda den har att erbjuda. Så till er alla:

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar