lördag 18 juni 2011

Strömlöst!!

Klockan halv tio igår kväll så slocknade allt i hela huset.....neeej!!! orkar inte med husproblem!! Trött å grinig som jag var, så gick jag och la mig istället, tänkte kanske att problemen skulle lösa sig under tiden jag sov....men ack så fel jag hade.
Min första tanke när jag vaknade i morse var....måste ha kaffe!!! nej strömmen va fortfarande borta. Tur som man har så har vi ett garage med eget säkringsskåp...phju....räddad, så det vara bara att springa ut med vattenkokaren ut  i garaget.

Så vad har hänt i övrigt i veckan då?? skolavslutning, hämtning av pass, barn på jobb, fotbollsträning, och barnkalas....
 Efter avslutningen i onsdags åkte vi till polisen för att hämta våra pass, gick lika smidigt denna gång. Tänkte stanna kvar i Stenungsund för att gå in på Molekylverkstan men det öppnade typ två timmar senare, orkade inte vänta så det fick bli lite MC Donalds och bowling istället.

Skolavslutningen var ju som vanligt fin, barnen sjöng så vackert och vi slapp regn. Fika med kakor och saft är ju aldrig fel :) Men ungarna får gå på fritids ett litet tag till innan det är dags för riktigt sommarlov!!

Har inga direkta planer för semestern ännu. eftersom jag valt att vi ska skaffa små ligist kissemissar så blir det nog ingen långresa iaf, men om vädret är najs kanske man kan ta en tur till Skara sommarland eller nåt. Men Sverige är ju ett väldigt skiftande land vädermässigt så vi får snällt vänta å se..

Veckan i bilder...
Skönsång i blåst

Stolt kille som ej är "ettakluddare" längre!

Laddar med mat inför kampen i bowling...vem vinner??

En vanlig dag på mammas jobb..

Glass och film hör dock inte till vanligheten

Inte heller ett fotbollspass och sakletarjakt

Svettiga men glada laserdome killar..

Veckan har varit ganska så hektisk, så nu skall jag passa på att slappa lite granna. Imorgon är det sista matchen för våren.....hoppas på vinst för mina grabbar.

Take care!

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar