söndag 16 oktober 2011

Jag ljuger så bra....

Skrev precis en status på min FB...Fan sicken helg man haft...bästa på länge!! Men det är bara ljug!

Helgen har väl inte rakt igenom varit skit, men kunde väl önskat mig en något bättre kanske :/

Fredag - sluta lite tidigare från jobbet, hem äta lite mat..slappa. Hoppade i bubbelbadet och tog ett glas vin, men fick efter en stund värsta panikångestattacken så jag trodde jag skulle spy.... vilade lite och slötittade på TV tillsammans med kidzen....jag och maken är inte bästa vänner....orkar inte bry mig, somna på soffan!


Lördag - Lukas skall på kalas och planen var att innan åka till Toys R Us innan för att köpa present. Sebastian vill ringa kompisar för att de skall komma att leka. Okej, fråga din far säger jag, för jag skall lämna Lukas i Göteborg... han ringer och kompisar kommer.  När det är dags för mig och Lukas att åka säger min gubbjävel (ja då vart jag arg!) att okej, men Sebastian då?? jag skall ju hem till min bror och hinna till bolaget innan kl 2??? total förvirring och tårarna kom...Vad i helvete!!!!

Som vanligt, jag biter ihop och fixar på egen hand......fräser..Ha det så trevligt, vi ses en annan dag!

På kvällen köpte vi en MASSA godis och dricka och tittade på fångarna på fortet, BARA barnen och jag. Mys!

Söndag - softa lite grann på morgonen, fick ett ryck och tvätta bilen, najs, gled sen iväg med den till Allum för att köpa vinterkläder till kidzen, så nu kan vintern komma...vi är redo!

Gubben ligger på soffan och jag har slängt in 5:e maskinen med tvätt...känner mig fortfarande lite pissed off......men det kanske märks.

Men annars så är allt bara bra! Skall sova på saken....
/Carola

2 kommentarer:

  1. Öj... vilken helg!
    Vet du vad jag tänkt mycket på sista tiden (och också jobbat MASSOR på) det är det här med att bita ihop.
    Det är verkligen inte bra att bita ihop. Inte när den andra antagligen aldrig förstår varför man biter ihop.
    Prata med honom nu i efterhand och förklara hur saken ligger till och berätta att nästa gång kommer du säga ifrån.
    Och så gör du det!!!
    Jag tar ofta på mig offerkoftan fortfarande... för jag vill inte vara gnällig och "ställa till en scen" men jag jobbar på det varje dag... och ta mig tusan om jag inte märkt en förändring.
    Liksom en större förståelse från hans sida och ett större engagemang för barnen och vår vardag.

    Kram
    Mika

    Ps. Guuuud vad präktigt allt det där lät... det var inte meningen... vill bara tipsa...Ds.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Mika :)

    Det där med att bita ihop är något jag gjort under ett par års tid, så det är en ful ovana som är liiite svår att bli av med, men jag jobbar på det och har blivit bättre på att säga ifrån. Men det ligger nog någonting i ordspråket att män är från Mars :)

    Har beställt och fått en finfin katalog från kreativ insikt som jag nu skall gotta mig med.
    Ha en jättefin dag!
    /Carola

    SvaraRadera