tisdag 13 mars 2012

Hem Ljuva hem!

Nu har jag bott i mitt nya hem i snart två veckor....lycka!...det är så fint!!

Hade två flinka flyttkarlar till hjälp så  flytten gick otroligt smidigt. Har kommit i ordning med det mesta, men tänker bo in mig lite innan så att var sak finner sin plats. Jag har köpt denna nya lyxiga soffa...ibland har man tur, för den passade perfekt!! Den är störtskön och barnen tycker den är kanonbra att slå kullerbytta  å stå på huvudet i :)

Har också köpt ett jättefint köksbord i ek  på blocket som  hämtades förr förra lördagen. Jag fick hjälp med både hämtning och montering utav en väldigt omtänksam person som jag träffar och tycker om. Kanske små saker för en annan..stort för mig... det gör mig både tacksam och varm i hjärtat

Hade tänkt ta lite bilder å dela med mig utav, men gick inget vidare.. måste bli vän med min nya kamera först.... ja för jag  har  uppfyllt en utav mina önskningar å köpt mig en sån fin kamera jag velat ha så länge..det blev en Canon EOS 500D...Skall kolla om det finns en fotokurs jag kan gå...jag och teknik brukar ju inte vara de bästa vänner, men va fasiken jag är ju envis så nån gång ska man väl kunna lära sig :)

Denna vecka är min barnfria vecka och det kändes lite annorlunda att åka ut till huset å överlämna dem i Söndags. Jag är ju van vid en massa tjatter..nu är det tyst sånär som på tv'n som står på i bakgrunden. Samtidigt som jag är egoistiskt å njuter, så finns ändå saknaden där! Jag saknar deras galna små upptåg, kramar å pussar som man får mest hela tiden. Men en vecka går fort å snart är de här igen.

Lite nya rutiner skall på plats, så i lördags så tog vi en busstur härifrån till skolan för att reka lite hur vägen går...tror de kommer fixa det, men jag är lite utav en hönsmamma och oroar mig..kanske i onödan??

Jobbet flyter på, jag känner mig väldigt tillfreds med tillvaron det är vår i luften å jag är glad...känner för att gå ut på balkongen å göra ett rejält vårskrik....men kanske väntar med det tills jag känner mina nya grannar lite bättre....

Massa kramar till er!
/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar