torsdag 22 mars 2012

Skärpning tack!

Ja det är alltså en uppmaning till mig själv. Måste bli lite bättre på att uppdatera...ser att jag har bara skrivit 2 inlägg i mars *skäms*

Livet rullar på och jag mår alldeles förträffligt bra för dem som undrar. Barnen, liksom jag trivs i vår nya lägenhet och pojkarna har redan fått kompisar. Katterna har nog också skaffat både vänner och ovänner..hörde lite catfight nedanför balkongen igår kväll..men tror det gillar det också :)

Denna vecka är min barnvecka. När barnen kom i söndags så tog vi en sväng med bilen för att reka lite buss...detta är ju alldeles nytt för dem, då det skall till ett bussbyte mitt i alltihopa.

Båda två var lite osäkra och särskilt min stora pojk, hans humör vart surt å tvärt..men jag stöttar och peppar..och nu går allt som smort! Han åker till och från skolan alldeles själv och känner sig stolt kaxig. Hönsmamma som jag är, så brukar jag dock ringa när skoldagen är slut för att dubbelkolla, men det gillas inte...han har inte ens på telefonen rackarungen. Och jag som trodde att dagens IT-ungar hade mobilen fastklistrad i handen?!!

Har i veckan fixat med el och uppsättning av kökslampa och igår kväll fick jag mig ett ryck och började pyssla lite med min  internetuppkoppling...fortfarande en del som skall justeras för att jag skall få till det med helt trådlöst, men som ni vet så är jag och teknik inte helt kompatibla med varann. Fast lite glad är jag för att jag lyckades få till det någotsånär och slipper sitta med mitt mobila bredband som är segare än segaste kolan....

Den omtänksamma personen (som jag nämnde i mitt förra inlägg)  och lilla moi, träffas fortfarande så fort tillfälle ges och det känns härligt! Vi hittar på kul grejer ihop, skrattar, äter gott...och myser! Han gör mig glad!

På lördag blir det en tripp till IKEA..och jag har lite huvudbry gällande rullgardin till mitt kök/vardagsrum...jag behöver ha något som dämpar ljuset men en rullgardin som mörklägger är väl kanske lite överdrivet.

Är lite inne på deras variant  ENJE som finns i vitt, mörkgrå eller purpur. Purpur går fetbort då det inte matchar inredningen i övrigt. Alla väggar är vita så det lutar åt den grå för att bryta av...men hjälp jag velar!!  Kanske att man kan få hjälp utav er vänner och läsare med en "5 tycker till på den"



Önskar ALLA en riktigt fortsatt fin kväll och hoppas vädret blir lika underbart imorgon...vill ha vår typ NU!
Kram Carola

3 kommentarer:

  1. Kul för dig!! :)
    Själv har jag vit. Men å andra sidan har jag inte vita väggar ;)

    SvaraRadera
  2. En tanke som slog mig..
    Ska du ha gardiner oxå..? Så kanske vit är att föredra.

    SvaraRadera
  3. Tack för input :) Ja jag skall ha gardiner också..men det blev inga IKEA rullgardiner..har inte klurat klart än. Min balkongdörr är smalare än fönstret så måste hitta nån lämplig lösning där. Men Rom byggdes inte heller på en dag..jag skyndar långsamt :)

    SvaraRadera