onsdag 5 december 2012

Bagfighting

Idag har jag provat på nått helt nytt....bagfighting.

Har via arbetsförmedlingen fått en jobbcoach hos  www.orkamera.se  och när man valde dem så fick man möjlighet till friskvård under avtalsperioden. Detta är ju självklart frivilligt, men jag tycker i alla fall att det är ett kanonbra koncept. Jag har massa tid över och så är jag ju nyfiken utav mig, så idag var det dags att testa.

Himla skoj var det, men frågan är om det är lika skoj imorgon...lär väl ha träningsvärk from hell med tanke på att jag är otränad.

Bild lånad från Orka Mera's hemsida

Min coach är inte bara jobbcoach, han är tydligen grymt bra i karate också, så det gäller att passa sig och göra som han säger :) Inne i träningshallen hängde en massa certifikat, tidningsartiklar och en tavla som fångade mitt intresse. På tavlan stod det:

BETYDELSEN AV OSU

Osu kan vara en hälsning, och betyda: Ja, jag vill, bra, jag förstår och ursäkta mig.  
Detta ord är den viktigaste filosofin inom inom kyokushin.
Att fortsätta trots motstånd och att aldrig ge upp för att utveckla en stark kropp och en stark själ.
OSU står för tålamod, respekt och uppskattning. 
Varje gång vi använder ordet påminner vi oss själva om dessa oumbärliga kvalitéer.

OSU NO SEISHIN = VILJAN TILL TÅLMODIGHET

Tolkade orden på mitt sätt och fastnade för "fortsätta trots motstånd" tyckte att det träffade lite mitt i prick för just mig. Jag har ju sökt mängder av jobb, men inget resultat,  så vissa dagar har det ju känts lite missmodigt.

Men vet ni vad?! I morse fick jag ett glädjande mail om att jag var kallad på intervju nästa onsdag.... JIPPIE!! Nu ska man ju inte ropa hej ännu, men detta  + en promenad i det underbara vädret gjorde att dagen kändes kanonbra från första stund....och den fortsätter i samma anda.

Nu dags att ropa in snötäckta småtroll från pulkabacken och äta lite middag.....stekt fläsk med råraka...mums!


/Carola









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar