torsdag 6 december 2012

Jaha??!!

och vad ska det vara bra för nu då??!!

Loggade in på ungarnas skolsideportal och fick se ett inlägg  rektorn skrivit
 - "Hör upp alla föräldrar"...from måndag så har Västtrafik ändrat i sina busstider..Ghaaaa....snabbt in å kolla... Så från att ha haft ett skitglatt humör efter härlig skogspromenad och lyckan över att ha sett både rådjur och ekorrar så sjönk humöret drastiskt...tack för den Västtrafik!!

Det är ungefär som att välja mellan pest eller kolera..Ta en buss som går 07:14! och barnen kommer till skolan 45 minuter innan den börjar, alternativt ta en buss så att de kommer försent en kvart...hur hade ni gjort??

Och nu har jag bara kollat hur de kommer till skolan...ska nog kolla upp hemresan också..kanske får hem dem mitt i natta?!

Grejjen är ju den att visst så har jag bil, och skulle kunna köra som läget är nu. Men jag kommer ju få ett jobb snart och jag kan ju inte säga till chefen att "Hörru jag kommer in sent/drar hem tidigare varannan vecka för jag måste vara chaffis" Nää...det går ju fetbort. Får klura på den ett litet tag.

Ikväll så är det öppet hus på skolan - ska man ta bussen eller bilen dit är frågan ;)

Önskar er en härlig dag i det vackra vintervädret!

Kram
Carola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar