tisdag 4 december 2012

Bambi på hal is

Idag vart min morgonpromenad inte lika effektiv som gårdagens. Det var en  powerwalk fast på ett litet annorlunda vis. Höll på att dratta på ändan ett par gånger då det fläckvis var riktigt halt, så jag fick kämpa med att hålla mig upprätt. Och promenadvägen hade ingen prioritet att skottas tydligen, så det var till att kämpa på i snödrivorna. Såg säkert ganska lustig ut där jag gick och fäktade med armarna på väg ner i spagat :)

Men jag måste ju säga att jag är  barnsligt förtjust i att pulsa i snön, och ser jag ett stort vitt snötäcke så är det inte långt ifrån att jag slänger mig ner å gör lite snöänglar. Nu vart jag lite stel i kroppen så jag tänkte spara det tills jag har en promenadkompis med som kan dra upp mig :)


Fast om det är något jag tycker är negativt med vintern så är det när det råder vinterväglag...usch, jag är verkligen livrädd. Jag är inte ens fyllda 40 men känner mig som 80 när jag sitter och håller krampaktigt i ratten och fräser åt alla bilister som ligger för nära och beter sig.

Jag har förövrigt bytt ut min stora bil till en liten söt bensinsnål miljöbil. Bilen är ny för mig och så kör jag med vinterdäck utan dubb!! Kanske att jag lurar mig själv med att tro att det skulle vara säkrare med dubb...men jag är ändå livrädd för att åka av vägen, bli stående i någon backe eller nåt annat hemskt. Får rysningar ända från tåtippen upp till hjässan när jag tänker på att jag måste ut och köra bil.....brrrrrr i dubbel bemärkelse.

Så till alla stressade bilister som inte klarar av oss som är rädda om sitt liv och kör i typ 30 km/timmen...håll er hemma för snart skall tanten ut å köra!!

Minnesanteckning inför morgondagen:
  • Ingen promenad utan broddar/ alternativt ta skridskor
  • Snorpapper (hur mycket snor finns det egentligen i en människa??)
Take care och kör lugnt!

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar