torsdag 13 december 2012

Glädjetårar och förbaskat goda muffins!

Var på sonens luciafirande i morse...helt underbart att se och höra!

Men jag har blivit så otroligt lättrörd den sista tiden...så jag satt nästan och snyftade. Det var så himla fint med alla lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar, sockerbagare och PEPPARKAKSGUBBAR. Tycker det är stor synd och skam att det skall bli sånt ståhej över en sådan vacker tradition.

Dock så blev jag lite snopen, trodde att det skulle vara sedvanlig lussefika efteråt. Lilleman ringde mig till och med igår eftermiddag för att kolla att jag bakat, så trodde ju stenhårt på att det skulle vara som det brukar. Så imorse packade jag glad i hågen ner muffins, pepparkakor och julmust, som tyvärr fick vända hem med mig igen :(

Mumsigt värre!


Jag var ju bara tvungen att provsmaka en när jag kom hem för att säkerställa att de är ätbara...och tro mig det va dom!! Men eftersom jag inte har några barn hemma så får vi helt enkelt ha en liten fredagsmyslussefika imorgon när de kommer istället....om det finns några kvar.. hehehe...;)

Jag var ju på intervju igår och trots att jag var lite nervös, så  kändes det bra. Dock vet jag inte om det är rätta jobbet för mig. Jag har ju haft lite tid att fundera på hur jag vill ha mitt yrkesliv framöver och detta passar kanske inte riktigt in. Men att bli kallad till intervju är helt klart stärkande och lärorikt.

Förövrigt hoppas jag att flytet håller i sig...igår eftermiddag ringde de ifrån ett annat jobb jag sökt,så nu idag på förmiddagen har jag varit där och tagit i hand och  lett mitt allra finaste leende - kändes bra!

Ps...om man känner för att lufta tårkanalerna lite, så rekommenderar jag ett besök hos denna tjejen www.jonnajinton.se  Så himla vackert, fick gåshud..och återigen glädjetårar...stämningsfullt är ordet! Ds 


Luciahälsningar från kakmonstret!
/Carola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar