söndag 16 december 2012

Snön ligger inte vit på taken...

Och endast mamma är vaken....

Blev lite ledsen i ögat i morse när jag tittade ut...snön är ju nästan helt borta. Det kunde väl vart snö och minusgrader tills efter jul i alla fall. Jaja... Kung Bore rår man inte över, så får gilla läget helt enkelt.

Men här inne i stugan är det mysigt åtminstone. Fick köpt en gran igår (för man kan väl kalla den gran även om den är i plast?). Jag har alltid haft "riktig" gran innan, men jag frågade killarna va de föredrog och de sa faktiskt plast för det är så jobbigt när det barrar. Hmmm...det finns en poäng i det.

Jag tycker det är jättemysigt när man kommer upp på morgonen och det lyser så behagligt och glittrar av tingeltangel. Får bara hoppas att den blir stående hela julen ... Dock tveksamt :/  såg lite farligt ut när Zlatan  började putta med tassen på julgranskulorna!


Ajabaja!
Min söta tomtenisse!

 
Fick hjälp utav lilleman igår med att klä å pynta, och man såg verkligen hur han myste...han sprang till och med in å drog på sig tomtenissedräkten och kom ut med en säck på ryggen och frågade om jag vart snäll??

Oh ja! såklart svarade jag - så då fick jag hans fårskinnstofflor i stl 36. Halva foten fick ju plats..alltid något :)

Trevlig 3:e advent  på er! Kram!
//Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar