fredag 28 december 2012

Ljuvligt är ordet!

Så himla skönt att röra på köttbullekroppen lite. Får hoppas man hinner gå ner ett gram eller två så att nyårsklänningen inte stramar åt, vilket det finns risk för då jag ätit alldeles för gott  julhelgen...men det kanske jag inte är ensam om att ha gjort??!! 

Idag var det i alla fall en perfekt dag för att ta en promenad. Solen och jag sken ikapp, det var så skönt så jag blev alldeles, alldeles lycklig ända in i själen.

På nyårsafton har jag och barnen har blivit medbjudna hem till goda vänner till Vidar och det skall bli härligt att få skåla in det nya året tillsammans. Svisch sa de! så var snart 2012 över....visst har det gått fort?!

Minns att jag skrev att 2012 är mitt och killarna år. Och visst  har vi haft det jättebra, men det blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig. Vissa bitar har varit riktigt tufft att tampas med och jag har emellanåt bara känt för att ge upp. Men för er som inte vet, så  är jag inte typen som ger upp. Jag bryter ihop och kommer igen!

Jag fick för ett litet tag sedan boken The Secret- MAGIN utav min storasyster (Tack!) För er som inte läst den så rekommenderar jag den varmt. Den får en att tänka till och faktiskt reflektera. Det finns så mycket att vara tacksam över, saker som man ibland tar lite för givet.

Efter att ha läst boken och gjort övningarna så känner jag att mitt tankesätt är annorlunda än tidigare.  Allt det jag varit med om, vissa saker som jag förr kunde känna stor irritation över, tänker jag helt annorlunda om nu. Kanske detta låter som lite hokus pokus i era öron, men jag lovar, jag har fortfarande båda fötterna på jorden, jag har inte skadat någon under tiden OCH det funkar för mig, det får mig att må bra, och det är ju huvudsaken eller hur?!

Känner en viss spänning i att det snart är ett nytt år, ett helt nytt kapitel, ett oskrivet blad...... Hur känner du??

Kärlek!
/Carola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar