onsdag 23 januari 2013

Aha...nu vet jag!

Satt och bläddrade i gårdagens KP och fick se en artikel som fångade mitt intresse.

Det stod att en engelsk forskare har tagit fram en matematisk formel som bevisar att den tredje måndagen i januari är den värsta av årets alla dagar, alltså tydligen årets största depparedag. Så där fick jag min förklaring till att jag kände mig låg och olustig i måndags. Tur att det bara är en dag om året...eller hur?! :)

För övrigt så lagade jag indiskt till mig och darling igår, och tänka sig jag testade blomkålsris för första gången och damn! det var riktigt gött, så det lär jag göra fler gånger. Så enkelt, så nyttigt å så genialt och snabblagat.....30 sekunder....tjoff...klart! Eller ja det tar ju lite tid att ansa och riva, men en koktid på 30 sekunder är snabblagat :)

Idag har solen lyst upp nåt alldeles fantastiskt och jag hoppas att den gör detsamma imorgon. För då skall jag nämligen åka till Stenungsund på jobb & utbildningsmässa som anordnas av arbetsförmedlingen. Inte för att jag styrs utav solen, men den ger sådan energikick för mig och det behöver jag!

Passande nog fick jag mina visitkort som jag beställt, med posten idag, så här ska skrivas ut CV och haffas arbetsgivare må ni tro!!

Ps. I artikeln stod det även att man skulle slösa med kramarna, så det gör jag nu.....
KRAM! KRAM! KRAM! KRAM! KRAM!  till alla som vill ha och behöver. Ds.


/Carola














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar