torsdag 24 januari 2013

Lilla jag.....I ett hav av människor....

Jahopp, då har man vart på sin första jobb och utbildningsmässa då. Kändes faktiskt lite nervöst och pirrigt att gå dit helt ensam, men när jag väl var därinne var det ju såklart lugnt...och massa folk. Det var kö för att få komma in!!

Vart ganska så många utbildningssamordnare där, och jag vet ju inte riktigt hur jag vill eller ska göra med den biten ännu, men jag samlade lite information så får vi väl se. Inte så många företag som jag hade hoppats på, men kanske att det kan leda till någonting bra ändå med dem jag träffade och lämnade mitt cv till. Passade på att kika in på turistbyrån också som låg vägg i vägg för att ge dem mitt cv, för det gäller ju att vara lite om sig å kring sig har jag hört :)

Fick också träffat en trevlig prick jag hade kontakt med i mitt förra jobb...trubaduren som vi brukade anlita. Han gav mig lite tips gällande utbildning (han plinkar inte bara gitarr, utan han är utbildningschef också)  och sånt är alltid välkommet!

Förresten...var ju på dikt & brobyggar igår kväll  som stora killens klass hade ordnat med, och man fick betala entré 20 kr/vuxen, och så var de fika till överkomligt pris.  De skall samlas in pengar för en klassresa till hösten och då måste man ju vara med och sponsra såklart. Det är så roligt att se ungarnas utveckling...de vågar ta för sig mer och är ett gott sammansvetsat gäng. Dikterna var fina och vilka broar de hade byggt! Trodde jag tagit kort med mobilen över deras skapelser, som jag kunde visa här, men kollade mobilen nu och de är tydligen puts väck.......grrrrr teknik...blir galen!!

Vissa barn hade tom varit så flinka och haft tid över så de hade byggt ett litet picnicbord för broarbetarna och gjort lite varmkorv med bröd i sin prototyp...hahaha..vi föräldrar skrattade gott!

Nu dags att laga lite mat....husliga Berta skall idag laga baconinlindad lax med limesmör och blomkålsmos....skall bli spännande och förhoppningsvis gott.

Önskar er en skön kväll.

Puss & Kram!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar