tisdag 12 februari 2013

Sportlov!

När det är sportlov....måste man sporta då??  Och att äta...räknas det som en form av sport?

Jag har bara lust att äta...och sova. Känner mig så trött. Fast har ju en misstanke om att tröttheten beror på att jag slarvat med mina promenader och ätit alldeles för onyttigt....fy på mig!

Stora grabben är iväg med klasskompisar på vattenpalatset i Lerum och kommer väl hem om två timmar ungefär och jag och lillbrorsan rår om oss själva.

Fick en släng av damp förut då jag verkligen ville göra något, men grubblar ihjäl mig på vad ska man hitta på?? Kassan är skral så det får inte kosta skjortan...känns som att så fort man får en tanke om att göra nåt så kostar det en miljard.

Nä så illa är det såklart inte, men i den lilla byhålan så händer det inte så värst mycket...utan man får ge sig in till stora staden. Vi tänkte åkt skridskor men lilleman klagade på att hjälmen skavde..suck..okej va gör vi dådå??

Vi bestämde att på med kläderna, så drar vi ut...ut i friska luften...åkte ett par åk i backen bakom huset, men tog oss sedan ner till skidbacken i centrum, för här ska åkas. Huj va det går!! Lär ju ha finfina blåmärken på skinkorna imorgon efter att ha åkt stjärtlapp i minst 100 knyck :)

Gud så gott det va med frisk luft! Humöret blev genast till det bättre. Passade på att svischa förbi biblioteket på hemvägen och lånade film, så nu ska vi mysa!


Vinterkramar,
Carola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar